Knock, knock

Salam kawan-kawan!

Jangan bayangkan tajuk tu ala-ala situasi sedang ketuk pintu ya, kawan-kawan ~_^

Minta maaflah pada adik-adik semua! Berilah peluang sekali-sekali Kak Ton ni rasa macam muda belia, baru nak masuk 18 tahun.

Ini sebenarnya tajuk lagu Elizabeth Tan, 'Knock Knock' *_*

Suatu hari sedang memandu, I terdengar lagu ni di radio (Nampak benar 'acik' ni tak dengar kuliah agama masa memandu, kan dah pecah tembelang....) Catchy sangat tau. Tetiba I tersuka. 

Masalah biasanya, I tak tahu siapa penyanyi dan apa tajuk lagu. Dua, tiga kali dengar pun still tak tahu lagi. Teruklah DJ radio ni, at least bagilah sikit clue siapakah gerangan penyanyi ini.

Sekali dengar macam suara Yuna. Ingatkan lagu terbaru Yuna tapi suaranya tu ada sedikit different pulak dengan si Yuna ni. 

So bila kesekian kalinya I terdengar lagi lagu ni, I pun cepat-cepat hafal lirik dan terus google.

Pun tak berjaya juga....

Macam-macam lirik lagu yang tak berkaitan keluar pulak.

Jadi, final step to be taken.

I teruslah sebut lirik chorus lagu ni kat my colleague yang baru berumur 26 tahun tu....

Terus dia beritahu nama penyanyi dan tajuk lagu ~_^


Cuba akak google, betul tak?

I pun google. Eh, betullah.....


Wah, kak! Berjiwa teenagers rupanya ah kak ni!

I pun gelak besar, bersetuju aje dengannya!

Hahaha....*mukatakmalutaktahunakletakmanasebenarnya*

Kalau dengar banyak kali suara Elizabeth Tan ni tetiba teringat pada Juliana Banos. Sebiji sama cara mendendangkan lagu.

Inilah lirik lagunya memang khas untuk mudabeliaremaja dan makmak budak yang berjiwa muda/perasan muda :-

Knock Knock by Elizabeth Tan

Bulan bintang kau janjikan
Tidak aku teruja
Cakap memang mudah
Semuanya mampu

Kata manis kau beri
Kuterpikat belum tentu
Cakap memang murah
Oh! Kau pun tahu

Kiranya kau benar mahu
Kiranya kau benar mahuku
One two kusayang kamu
Jangan sakiti aku

Knock Knock.. Mahuku perhatian
Talk Talk.. Mahuku kau buktikan
Jangan tersalah jangan tersilap
Jangan abaikanku

Knock Knock.. Kuberi kau semua
Talk.. Talk.. Kubuktikan diriku
Jangan tersalah jangan tersilap
Jangan abaikanku

Jaga jaga hati jaga jaga nanti
Kalau kuhampa kaukan rasa
Jaga jaga hati jaga jaga nanti
Kalau kuterluka kau pun kan sama

Bukan mahu tunjuk diva
Bukan nak mengada
Cuma ku tak mahu
Kecewa selalu

Dan andai apa kuberi
Tidak cukup untukmu
Katakan padaku
Apa kau mahu

Kiranya kau benar mahu
Kiranya kau benar mahuku
One! Two!  kusayang kamu
Jangan sakiti aku

Knock Knock.. Mahuku perhatian
Talk Talk.. Mahuku kau buktikan
Jangan tersalah jangan tersilap
Jangan abaikanku

Knock Knock.. Kuberi kau semua
Talk Talk.. Kubuktikan diriku
Jangan tersalah jangan tersilap
Jangan abaikanku

Jaga jaga hati jaga jaga nanti
Kalau kuhampa kaukan rasa
Jaga jaga hati jaga jaga nanti
Kalau kuterluka kau pun kan sama

Satu! Haruslah setia
Dua! Jangan cakap bohong
Buatku menangis
Jangan jangan
Tiga! Buatku tersenyum
Empat! Ulangi dari satu

Knock! Knock! Talk! Talk! Knock! Knock! Talk!

Knock! Knock! Mahuku hanya perhatian
Talk! Talk! Mahuku untuk kau buktikan
Jangan pernah kau abaikanku

Knock! Knock! Mahuku perhatian
Talk! Talk! Mahuku kau buktikan
Jangan tersalah jangan tersilap
Jangan abaikanku

Knock! Knock! Talk! Talk!

Inilah rupa si penyanyi, Elizabeth Tan. Comelkan! Kalau sekali tengok, macam MD muda-mudalah *_**gelakjangantakgelak*
Aha, kalau nak tahu masa I google lirik lagu ni, semua blog yang ada tu milik jiwa muda, okey! I je yang .........erkkkk.... tak jadi nak teruskan ayat *tutupmukamerahpadamdenganbantalbusukanak*

Okey, jangan mengutuk lebih-lebih!

Berilah peluang I rasa macam baru nak masuk 18 tahun pulak!


P.S. Lirik lagu copy dari sana. Gambar pulak dari sini.









Comments

  1. Ha.. baru boleh komen.. ingat kena buat aduan bertulis pulak tadi. Tapi Mak Long KL tengah kat luar kawasan tu, nak hantar ke mana aduan bertulis tu pulak...intai sana intai sini tadi.. Mana disoroknya kotak komen ni.. tengok blog MD ni rupanya macam sama lagi, tadi syak tgk renovate blog..

    Ok..kembali ke tajuk yang saya nak sangat komen tadi.. malunya nak mengaku ini kali pertama saya dengar lagu Elizbeth atan ni.. eh, Elizbeth Tan ya nama dia..masa musim raya hari adalah saya tengok music video lagu raya yang Elizbeth ni nyanyikan..sedap dan menarik lagunya.

    Eh.. tak berjiwa remaja ke saya ni? Haha.. oklah kan sekali sekala minat lagu yang berjiwa muda gini, rasa kembali ke zaman remaja gitu..tapi, saya kan jenis tak dengar radio masa dalam kereta pergi dan balik sekolah... ( dah berbulan wayar radio terputus sebabnya dan malas repair) ..alasan ya..

    Setujulah, suara dia ada ala2 Juliana Banos. Menarik lagu ni, saya pun suka.. pandailah MD..bagus juga makin ramai yang bukan Melayu nyanyi lagu berbahasa Melayu..ada unsur perpaduan kat situ... baru meriah industri muzik kita..

    Komen dah melalut nampaknya ni.. meh undur diri, nak pegi ke satu butik ada buat sale hari ni ( cakap dgn suami nk pegi beli barang dapur kat Hero) balik hero aaya singgah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat dihati memang nak di bega-begakan blog ni takut hilang terus. Siapa yang sedih? Awak juga. Hahaha....perasan memang milik sayalah, AN ^_^

      Wah, pandai je tukar nama orang tu jadi Elizabeth Atan. Belum convert lagi tu! Hehehe.... Saya pun sejak dua menjak dengar lagu ni tapi tak dapat tangkap siapa penyanyinya. Baru semalam dok tanya kat kawan pejabat ni. Saya habaq kat kawan tu, saya ni walaupun dah nak sama 'paras' dengan emaknya (emaknya 15 tahun tua daripada saya) tapi berjiwa muda. Kalau HD tau, memang disuruh baca AlQuran lagi baik daripada dengar lagu ni. Kawan saya kata - Takpa, kak. Kasi balance dunia dan akhirat! Hahaha....

      Saya suka suara dia ni...bila dengar suara dia nyanyi lagu ni, hati terasa ceria. Hilang segala susah hati dan macam-macam fikir. Maklumlah usia tak remaja lagi, berlagak aje ^_^

      Amboi, dah pandai menipu nih! Tadi pun baca kata nak beli barang dapur, rupa-rupanya ada udang di sebalik mi siam!

      Make sure simpan hasil belian dalam kereta. Kasi berwap dulu *_*

      Delete
    2. Amboi..siap tahu mak elizabeth ni umo berapa? Nak g google sat, kot tahu umo mak dia, then tolak 15 tahun.. huhu...

      Tak sempat simpan berwap...tak sempat nk masuk ke butik tu pun, kat hero tadi ramai bedo'oh orang. Beratur nak bayar boleh lena tidur.. memikirkan kot hero yang kat rumah lapar, saya balik je tanpa singgah kat situ.. sedihhhhh.

      Delete
    3. Hahaha... AN, bukan mak si Elizabeth yang tua 15 tahun daripada saya! Itu mak kawan pejabat saya yang muda belia, yang saya dok tanya pasal nak cari nama dan penyanyi lagu ni. Dia selalu joke dengan saya katanya saya ni muda 15 tahun daripada maknya maka kenalah berjiwa muda! Hahaha....

      Kesian alahai. Itulah lain kali jangan menipu PapaN, kata nak pi Hero tapi nak menyelinap masuk butik ^_^ Lenkali belajar dengan ah kak ni cara-cara macam mana nak minta permission :)

      Delete
  2. Dah la penyanyi nya saya tak kenal,apa lagi lagu nya..hahah..nampak sangt saya ni jenis layan lagu orang tua saja..kan??ekeke..tak pe..satgi saya google la lagu ni.dan harap2 saya boleh nyanyi sehebat penyanyi asal..ekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... yang sebenarnya saya pun baru tahu penyanyi ni. Katanya dia ni anak didik Faizal Tahir. Selalu cover lagu orang lain before this. Saya pun baru google pasal penyanyi ni. Eh, dalam Anugerah Lawak Warna dulu dia pernah duet dengan Amir Jauhari lagu Frozen tu ^_^

      Pagi tadi saya letak youtube sekali tapi entah kenapa tak boleh komen pulak entri ni. So saya buang ler you tube tu tadi!

      Delete
    2. dah lama tak dengar citer pasal faizal tahir ..betul ke dia dah besara dari menyanyi ye??bajet soalan cam MD ni pengurus faizal tahir je..kan??

      Delete
    3. Eh, kan FT ada keluar lagu baru ' Assalamualaikum' tu. Tak betullah gosip tu, Diana walaupun saya bukan manager FT ni.

      Delete
  3. Tak silap kakcik, Elizabeth ni tak pandai cakap Cina... Kalau suruh sebut C I N A = CINA, dia tahu lah... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah! Tabik spring kat Kakcik! Tengok kakcik tahu pasal si penyanyi Elizabeth ni rupanya. Kita memang muda belia remaja! Hahahaha.....

      Saya dah habis google pasal dia ni. Dia ni cakap Melayu pun 'sikit-sikit' Main nyanyi je tapi pelat ala-ala tak pandai cakap Melayu tu yang terasa uniklah sikit....

      Dah sampai ke Indon minah ni rupanya...Awat penyanyi Melayu kita nak ke negara serumpun pun payah ek!

      Delete
  4. lah..tak pernah tau pulak elizabeth tan ni.. boleh tahan suara dia. nyanyi lagu melayu lagi.
    err..rupa dia dari angle lain macam Bebet (Velvet) Af7 ke 6 ke 5...tak tau..yang wife si Estranged tu..sapa tah nama dia. Lupa sudaa...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala-ala Yuna, kan. Kalau dengar banyak kali ada macam suara Juliana Banos under KRU dulu-dulu. Dia ni anak didik Faizal Tahir. Lagu ni pun FT yang cipta. Catchy, funky semua bersatu. Ceria je rasa!

      Oh, tau si Velvet yang kahwin dengan penyanyi kumpulan Estranged tu. Both of them pernah masuk AF, kan.

      Delete
  5. tak pernah dgr lagu ni lagi..
    sekali dgr mmg cam suara yuna skit lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah selamat jadi CMT akak, Lyn. 18kali akak dengar pun tak jemu lagi. Catchy and funkylah lagu ni. Elizabeth ni pun comel je orangnya!

      Delete
  6. tahu lagu masa bw ke blog siapa erk.lupa dah.
    tapi kalau dgr dlm radio blm lg.. rasanya la.
    tak perasan sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu ni dah lama keluar rupanya. Dah selamat jadi CMT handphone saya. Kalau nak dengar, call ler ^_^ Eh, lupa! Nombor pun takda ya tak!

      Delete
  7. Serius MD.. mula2 igt lagu mat saleh bila tgk tajuk tu.lps tu pelik jugak bila MD kata suara mcm yuna.. bila tgk lirik... la lagu kita. Serius baru tahu ni MD. Esk nk try dgr la lagu ni.. atau lya pnh dgr.. cuma mmg x perasan lirik dia ..

    **eyh.. n3 kita kebetulan sama lak.. lya ada scheduled kan n3 utk next week.. juga tajuk lagu y lya cari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah masa akaka dok hafal chorus lagu ni nak digooglekan mencari tajuk lagu dan penyanyi, memang tak jumpa. Rupanya tajuk omputih. Sekali dengar rasa seronok. Dua kali dengar dah best. Banyak kali dengar dah gian pulak. Maklumlah Lya, akak ni kan jauh lagi muda daripada awak ^__^

      Tajuk lagu apalah tu ya? Nanti kena terjah dan komen berjemaah ni *__*

      Delete
  8. Cina yeh.....ok gak suara dia....
    Tp tak perasanlah lagu ni...

    Tak pe mak paham perasaan kak Ton yg nak dengar lagu jiwa muda muda mcm ni....
    Mak sangat memahaminya.... lepas ni jangan lupa bukak lagu Seripah Aini pulak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak, Kak Ton ni berjiwa muda remaja. Maklumlah baru akil baligh, Mak. Lagu ni telah membuatkan Kak Ton bertenaga untuk bekerja macam orang baru masuk kerja. Ahah, hebat tak Kak Elizabeth Tan ni? Mak rogerlah handphone Kak Ton, nanti Mak boleh dengar CMT dia tau ^_^

      Mak, Seripah Aini tak setanding dengan Kak Ton. Kak Ton sezaman dengan Hanie Suraya tak pun siapa lagi ek penyanyi muda-muda belia remaja yang macam Kak Ton?

      Hahaha!

      Delete
  9. sy baru je kenal siapa elizebeth tan ni..lagunya lagilah tak pernah dengar..sy walaupun berjiwa muda remaja tp jarang ikut perkembangan muzik terkini.lagu2 baru ni lambat sikit catch up.nmpk sgt tak muda.muahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaflah, PK. Bab muda belia remaja ni memang saya lagi muda daripada PK. Hahaha... Maklumlah tak sedar diri dah tua katanya *__*

      Saya tengok jugalah, kalau lagu muda belia remaja yang terkinja-kinja tu takdalah saya minat. Yang funky-funky, catchy-catchy melodynya sukalah. Buat diriku begitu berharga, tau!

      Delete
  10. Jap ye, nak dgr kat henfon. Tapi sebelum dgr ni rasanya mcm tak minat kalo suara ala2 Yuna. Saya minat Yuna, tapi yg sejenis dgn suara dia saya tak minat. Jap ye.. nak gi dengar la ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erkk... Cik Lyd, kita dah tukar nombor he-ho. Rasanya yang you ada tu nombor lamalah memang confirm tak dapat dengar suara kak Elizabeth Tan ni (Alahai, E T ni baru 20 tahun kalau panggil kakak terasa muda pulak I ni...)

      Delete
  11. Ok..ok.. dah dgr. Sedap sedap. Terpaksa mengaku. Lagu ni catchy. Dan suaranya tak la mcm yuna sgt. Mcm Juliana Banos i setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, I ada bagi nombor baru ya?

      Ingatkan Yuna tapi macam lain sikit kebiasaan si Yuna ni. Teringat pulak si Juliana Banos! Sedapkan lagu nih *__*

      Delete
  12. eh saya memang muda apa, so tak salah suka lagu ni...hehe
    betul ada somehing pasal lagu ni buat kita suka
    memula dengar cam buat tak tahu, banyak kali dengar, best pula lagu ni
    lepas tu baru tahu bukan orang kita, unik!

    kenapa saya dok terngiang-ngiang lagu tu dalam kepala saya ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know, kitakan sebaya! Huahahaha.....

      Masa mula-mula dengar dulu, berkali-kali saya repeat dengar dalam kereta sampai nak jemu. Tapi memang betul, lagu ni funky sikit. Mood ceria terus muncul kalau dengar lagu ni.

      Hihihi...itu kes perasan mudalah tu. Kalau sayalah tapi dah YY kata YY memang muda lagi saya tak tahulah perasan pasal apa sampai lagu terngiang-ngiang dalam kepala!

      Delete
    2. yeke kita sebaya? daklah
      saya pasti saya terlebih muda! rasa last check baru 13 tahun
      tak caya meh saya tunjuk IC...hehe

      Delete
    3. La betullah...Saya last check IC tengahari tadi. Memang betul kat IC buruk tu ditulis baru 13 tahun! Tak tipu!

      Yeah, yeah! Kita sebaya!

      Delete
    4. ala kasilah can saya muda sikit
      tak payahlah sebaya =)

      Delete
    5. Mana boleh. Kalau nak muda, biarlah muda bersama walaupun hakikatnya memang tak sama ^_^

      Delete
  13. saya baru tahu pasal lagu ni..dan2 terus bukak utube...oo tak kena dengan jiwa saya..alamak saya ni perasan tua lah yekk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...habislah Mar tua sebelum waktunya. Kalau tak seangkatan dengan MD yang perasan muda ni, memang dah tualah tu. Hahaha.....

      Delete
  14. sat gi saya tgk klip video tu . saya mmg kekadang jer dgr radio ... dah tertinggal keretapi lah klu bab lagu terbaru . selalunya dgr anak buah nyanyi , mrk bagi tau lah lagu apa ... juliana banos , ya , saya masih dpt bygkan suara dia ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu ni kalau tak silap dah keluar since Sept/Oct kot tapi saya ni pun baru dengar kat radio beberapa minggu sudah. Teruslah tersuka dengar lagunya. Maklumlah boleh buat feeling-feeling muda gitu *_*

      Kan, kan...sesekali dengar memang macam style Juliano Banos. Dia under KRU so memang fahamlah style KRU tu macam mana. Yang ini under Faizal Tahir.

      Delete
  15. suara ni klu nyanyi irama / genre blues mmg best meletop !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uniknya suara E T ni bila nyanyi lagu Melayu slangnya lain macam sikit *_*

      Delete

Post a Comment